Sivut

maanantai 6. tammikuuta 2014

Näin aluksi

Esittelen nyt vaikka itseni nopeasti tähän alkuun. Olen ihan kohta 17-vuotias tamperelaistyttö, joka käy lukion ensimmäistä luokkaa. Tämä on nyt mun neljäs tai viides oma blogi. Syy siihen että oon poistellu blogeja ja alottanu aina uudestaan, on se että bloggaaminen vaannon niin kivaa, mutta mun blogeilla ei oo koskaan ollut mitään varsinaista aihetta. Toivotaan, että tämä aihe saa mielenkiinnon ja motivaation pysymään korkealla.

Oon vissiin aika pienestä pitäen tykännyt eläimistä ja kinunnut omaa koiraa vuosi toisensa jälkeen. Vanhempien vastaus on aina ollut jyrkkä ei, vaikka äitikin tykkää koirista. Suurimman syyn oon aina kuvutellut olevan se, että vanhemmat on allergisia, ja siksi se olikin tosi kova (mutta positiivinen) isku vasten kasvoja kun vanhemmat sanoivat miettineensä vakavasti koiran hankintaa. Kyllähän siinä riemu repesi, etten sanoisi :D Syy tuohon mielen muutokseen oli se, että olin just lopettanut mun miltei 8 vuotisen voimistelu-urani, ja nyt jollain olisi aikaa opettaa pennulle käytöstapoja. Tää osa tässä vähän hirvittää,että mitäköhän siitä oikein tulee...


Mahdollisten allergioiden takia rodulta vaaditaan pienintä mahdollisuutta allergisoida, ja muutamien rotuvaihtoehtojen joukosta kärkiviisikkoon karsiutunut villakoira tuntui parhaalta vaihtoehdolta. Tulevan koiramme rotu tulee nyt olemaan sitten Isovillakoira (: Isosen takia ettei se niin herkästi jäisi jalkoihin, meillä kun tuo normiarki tuppaa olemaan aika vauhdikasta meidän lapsien ansiosta (nimimerkillä minä ja 14- ja 9-vuotiaat pikkusisarukseni :D)
Tampereelta löytyykin yksi tämän kyseisen rodun kasvattaja, ja laitoin hänelle eilen sähköpostitiedustelun pennuista, joita heille olisi mahdollisesti suunnitteilla ensi keväälle/kesälle. Jännityksella vastausta odotellen!


Aivot sauhuten oon pyöritellyt erilaisia nimivaihtoehtoja päässä, ja tällä hetkellä suosikit on Elsa, Väinö ja Varpu. Väinö taitaa tipahtaa listalta, koska todettiin narttu hiukan urosta paremmaksi vaihtoehdoksi.


Miksikö sitten perustin tämän blogin? 
Koska olen itse tällasta blogia etsiskellyt, eikä oikein ole sattunut kohdalle. Taka-ajatuksena olisi myös se, että tästä voisi olla apua tulevaisuudessa tuoreille koiranomistajille. Ainakin näkevät, että miten EI kannata toimia :D

Mutta laitan tälle stoorille stopin nyt, ja postailen taas kun jotain uutta tapahtuu. Sillä aikaa voikin keskittyä aloittelemaan huomenna kevätlukukautta... Opiskelun iloa tasapuolisesti kaikille!

-Kaisla

4 kommenttia:

  1. "-- eikä siitä irtoa karvaa." Otattehan huomioon, että koiraa pitää trimmata (aika useastikin). :) Meidän perheessä on ollut keskikokoinen villakoira vuodesta -08, ja melkoinen urakka on ollut. Trimmaaminen on helppoa, jos sen aloittaa ihan pennusta totuttamaan ja kouluttaa muutenkin kunnolla. Meillä se on näyttänyt välillä kunnon takkupallolta, mutta nyt se on saatu kuntoon ja pidettyä lyhytkarvaisena. Vaatii omistajaltaan paljon, mutta on ihana ja iloinen temmeltäjä! :)

    VastaaPoista
  2. Joo, tätä ollaan mietittykin, että ollaanko siitä karvasta sit valmiita pitään huolta ja kuluttaan aikaa siihen (: Ajatuksena meilläkin on vaan ajaa se karva aina lyhyeksi, kun ei siitä näyttelykoiraa ole suunniteltu.

    VastaaPoista
  3. Kivan oloinen blogi, meinasi ihan naurattaa tuo alkuteksi koska itsellä uuden blogin perustamisen syyt oli ihan samat :D innolla jään seuraamaan kuinka koiranhankinta projekti etenee! Tervetuloa lukemaan sogodcreatedadog.blogspot.com

    ♥ Leetta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon! :D Pitää käydä kurkkimassa sun blogia (:

      Poista